Zondag 16 juli, dag 6

16 juli 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag was voor een ons (en vele anderen) een rustdag in het Royal River Kwai Resort. Helaas konden we niet echt uitslapen, want we moesten het ontbijt halen. Het was het beste ontbijt tot nu toe, een uitgebreid buffet met: pannenkoeken, wafels, kaneelbroodjes, noem het maar op en het was er. Na het ontbijt hebben we heel de middag bij het zwembad gelegen. Wat gezwommen, wat gelezen en wat dingen voor de komende dagen geregeld.

We namen om 16:00 uur de taxi naar Kanchanaburi, waar we de grootste veteranenbegraafplaats van Thailand hebben bezichtigd. Er waren veel graven van Nederlandse soldaten, die omgekomen zijn tijdens de bouw van de Birma spoorlijn. Nadat we het gezien hadden, lieten we ons afzetten in het centrum van de stad en zagen we nog een keer de Bridge over the River Kwai. Na wat rondgelopen te hebben hebben we daar ook gegeten op een drijvend restaurant op de River Kwai, waar Fien haar green iced thee toch echt wat anders was dan de ice thee green. Zelf probeerde ik de Tom Yung Kung soup met kokosmelk, dit viel erg in de smaak. Wel jammer was dat er grote, naar gember en wasabi smakende, stukken in zaten.

Toen we terug naar het hotel wilden, wilden we nog een taxi pakken, maar die reden er niet. Bij de receptie van een hotel kregen we te horen dat de enige taxi's motors met een zijspan waren. Dus namen we de motor terug naar het hotel. We gingen over een afgelegen weg. Toen we langs een verlicht stuk reden, zagen we tientallen wilde honden, allemaal bij elkaar op een kluitje. Ik vond dat een hele rare ervaring, want in Nederland zie je nooit zoveel honden bij elkaar en zijn ze zeker niet wild. Eenmaal aangekomen bij het hotel dronken we daar nog wat en schreef ik dit.

Morgen gaan we naar Ayutthaya met een suv taxi. Gelukkig gaan we pas 11:30 weg dus hebben we nog een rustige ochtend.

- Niek -