Vrijdag 28 juli, dag 18

28 juli 2023 - Bottle Beach, Thailand

Vandaag verlieten we onze regenachtige apenrots in de jungle. We waren niet de enige vakantiegangers die vandaag vertrokken vanaf Khao Sok naar één van de eilanden voor de oostkust; Koh Samui of Koh Phangan. Het was om 7 uur druk bij het ontbijt,  een stuk of 5 of 6 gezinnen worden om half 8 opgehaald om te vertrekken richting Surat Thani naar de Don Sak Pier waar de (veer)boten vertrekken. Vandaag geen aap bij het ontbijt welke weggejaagd moest worden. Wel viel de stroom weer een paar keer uit: de loshangende stroomdraden kunnen niet zo heel goed tegen de vele regen.
Omstreeks 11 uur worden we door onze privé chauffeur in colonne afgezet bij de pier en krijgen we een ticket voor een veerboot. Onderweg hebben we met z’n allen nog een pitstop gehad bij een benzinestation en hebben we alvast wat inkopen gedaan bij een 7-11 supermarkt. Bij onze accommodatie op het eiland hebben we deze mogelijkheid niet.
De veerboot heeft iets weg van de boten naar onze Waddeneilanden, maar dan iets gedateerder. We verschansten ons op de 2e verdieping waar we heerlijk comfortabel de reis van 2 uur in en 15 minuten doorbrachten. De airco stopte er halverwege mee, maar op het buitendek was het ondanks de hitte door een windje prima uit te houden. Ondanks het regenseizoen hoopten we stiekem dat het op de eilanden ook weer lekker weer wordt en dat het niet af en toe droog is zoals in de jungle van Khao Sok. De vooruitzichten waren uitstekend.

Van te voren heb ik contact gehad met het resort om ons vervoer te regelen. Van de vele stranden op Koh Phangan zijn er een paar niet te bereiken via een verharde weg. Zo ook de onze! We hebben thuis al gekozen om te verblijven op Bottlebeach. Volgens verschillende top 10 lijstjes één van de mooiste afgelegen stranden in een mooie rustige baai.

Omstreeks half 3 zouden we opgehaald worden met een 4x4 taxi voor de 7-11 tegenover de Thongsala pier. Na aankomst hadden we tijd om lekker te lunchen bij een lunch/broodjeszaak met "echte” koffie. De laatste chips, nootjes, chocoladerepen en blikjes frisdrank kochten we voor de komende 3 nachten en we vonden onze chauffeur op het afgesproken tijdstip. We scheurden het eiland over en kwamen uiteindelijk terecht op een stukje paradijs op aarde. Wat een mooie baai! Hier zouden we wel een maand kunnen blijven. Er zijn 4 kleine accommodaties met bijbehorend restaurant op dit idyllisch strand. Bij aankomst lagen er verschillende bootjes, die dagtoeristen vanaf andere lokaties naar het mooie bottlebeach hadden gebracht.
Wij hebben geboekt bij Bottlebeach I resort en slapen in een simpel familiehuisje op het strand. Het voldoet helemaal aan onze verwachtingen, al komt dat uiteraard voornamelijk door de ligging, het schitterend uitzicht, het warme zeewater en lekkere weer. Wat boffen we dat we hier kunnen zijn!
We doken natuurlijk gelijk de zee in, ontdekten het zwembad, er werd gesnorkeld, checkten de hangmat en namen uiteraard onze eerste fruitjuice in 1 van de strandtentjes. Omstreeks half 5 in de middag was het hele strand nagenoeg leeg en merkten we dat er maar weinig mensen bleven overnachten op bottlebeach. Helemaal niet erg, hier hadden we op gehoopt!

We aten in het restaurant wat hoort bij onze accommodatie en gingen daarna lekker onder de klamboe!

- Arco -