Dinsdag 1 augustus - dag 22

1 augustus 2023 - Lamai, Thailand

Vroeg in de ochtend zijn we nieuwsgierig naar het strand en nemen we een kijkje: een verlaten strand, laag water met rotsen en wat spelende honden. Wow. Ook dit plekje is weer uniek.

We trekken wat baantjes in het zwembad, genieten van het ontbijtontbijt (sorry, muesli is finished) dus een pancake, waarna Niek en Arco aftaaien voor een Thaise olie massage. Fien en ik zwemmen en snorkelen nog wat. Ook hier weer volop vis, zeekomkommers en koraal te vinden.
De mannen komen rozig en losgekneed terug van de massage en we genieten van een sandwich en een curry. Dat Thaise eten verveeld me niet!

Niek, Fien en ik huren in de middag een paar sups waar we de zee mee opgaan. Door de stroming en de golven is het eigenlijk niet mogelijk om op de sub te blijven staan, maar Niek blijft het  proberen waardoor we bijna de slappe lach krijgen. Dan hoor je achter je: "Ja hoor ik sta! Jaaa - oh- NEE!" PLONS

Buiten de rotsen van de baai is de stroming sterk. We zien de andere stranden (Lamai en Chaweng) in de verte liggen, maar besluiten terug te peddelen naar de luwte van de baai. Vanaf zee zien we de toppen van de bergen in het midden van het eiland. Er moet daar ook een prachtige waterval zijn, de Na Muang Waterfall, maar we besluiten om dat voor een 'andere keer' te houden omdat we ons prima op het strand en in de zee vermaken. Er komt een donkere lucht aan en de wind steekt op, waardoor we besluiten om weer terug naar het strand te gaan. Je weet immers niet of en hoe hard het regenen gaat. Uiteindelijk valt het alles mee, een soort nevel valt er. Best verfrissend.

Aan het einde van de middag wandelen we naar Lamai en meteen is het verschil tussen de stranden zichtbaar: een enorm strand, uitgestrekt, met een hoop vertier. Van jetski verhuur tot restaurantjes en mega veel resorts en hotels. Dat heeft Arco goed ingeschat!
We drinken op het strand een fruitshake en eten kleine loempiaatjes, scoren een leuke strandjurk voor Fien en belanden uiteindelijk op een nightmarket in de open lucht waar we souvenirs en cadeautjes scoren en heerlijk eten van de verschillende foodstalletjes die druk worden bezocht.

Fien vraagt zich af waarom er zoveel beeldjes, sleutelhangers en blikkenopeners in de vorm van blote piemels te krijgen zijn. Aan de zuidpunt van Lamai blijken 2 rotsen te staan, Hin Ta en Hin Yai, die lijken op de menselijke geslachtsdelen. Tja.

Het is in eens toch laat geworden. We wandelen terug naar ons titel  en duiken moe ons bed in.

- Claudia -