Zaterdag 29 juli - dag 19

29 juli 2023 - Koh Phangan, Thailand

"... the dramatic northern coast is a wild jungle with several stunning and secluded beaches - it's the most scenic coast on the island."  - lonely planet over Hat Khuat.

Vroeg in de ochtend piepen de eerste zonnestralen door het gordijn. Het geluid van de zee overstemt het gezoem van de airco. Ik kruip onder de klamboe vandaan en kijk naar buiten: een strakblauwe lucht met opkomende zon, een spiegelende zee en een verlaten wit strand. Wat een plaatje.

Ik kan meteen niet meer slapen, schiet in m`n bikini en stap de deur uit het strand op. De temperatuur is al zo hoog, dat het voelt alsof er een warme deken over je heenvalt. Het is eb en de zee is heerlijk koel, waardoor de warmte prima te verdragen is.
Wat zullen we vandaag eens gaan doen...

De rest is inmiddels ook wakker en duikt of in zee of in hangmat. Vandaag, besluiten we, doen we eens helemaal niets. Er staan wat ligstoelen op het strand die we richting ons hutje slepen, en onder een palmboom planten: heerlijk dit.

Na het ontbijt bij het restaurant bottle beach 1, snorkelen we langs de rotsen van de baai, waar veel verschillende soorten vis zit en koraal. De zebravisjes zwemmen nieuwsgierig om ons heen en ja, we zien als we staan nog steeds onze tenen.

In de loop van de ochtend verschijnen de eerste bootjes met strandbezoekers, maar erg druk wordt het niet.

In de middag nemen we een kijkje bij Bottle beach 2 (1 van de 3 restaurants in de baai), waar een beo in een kooitje zit en ons begroet met: " Hallo, hoe ist jongen?". We zijn niet de enige Nederlanders die hier geweest zijn :).

We huren een paar kayaks, waar we de zee mee opgaan. Het begint vloed te worden en er steekt wind op waardoor er meer golven zijn. We blijven binnen de grenzen van de baai en zien dat de rotsen vol met krabben zitten. Vanaf zee zien we de jungle die mooi afsteekt tegen het strand.

's Avonds eten we bij Bottle beach 2, waar de flessen aan het plafond hangen boven een oude pooltafel, waar we een potje pool spelen.

Wat een heerlijke relaxte dag was dit!

- Claudia -