Maandag 31 juli, dag 21

31 juli 2023 - Lamai, Thailand

Vandaag moesten we ons mooie paradijsje alweer verlaten. Om 11 uur zouden we opgehaald en afgezet worden bij de pier om naar Koh Samui te varen. We hadden nog voldoende tijd om lekker te ontbijten, te relaxen en wat te zwemmen in de zee. Op Bottlebeach hadden we ons nog dagen kunnen vermaken, maar we waren toch ook wel weer nieuwsgierig naar ons nieuwe plekje op Koh Samui.

We werden gedropt bij het ticketkantoor van de veerdienst waar we stickers kregen voor onze tassen en onszelf. Het laatste stukje moesten we zelf lopen naar de pier waar we gelukkig even in de schaduw konden wachten. Dit keer geen grote trage veerboot, maar een speedboot voor 30 man. De vertrektijden waren een beetje vaag. We hadden tickets van half 1, maar deze boot was net vol toen wij wilden instappen. Onduidelijk waarom dit was, we hadden namelijk net zo’n mooie sticker op ons shirt geplakt met het juiste tijdstip. Na nog zo’n 20 minuten te hebben gewacht onder een tentje in de volle zon, maar meteen schitterend uitzicht, kwam er een nieuwe boot aan en konden we alsnog aan boord. Onze bagage werd als laatste in de boot gegooid. Omdat we nu als eerste de boot op konden, zaten we comfortabel achterin. Met volle vaart maakten we de overtocht naar het noorden van Koh Samui in 30 minuten. We vlogen over het water. Echt super leuk!

Aangekomen op Koh Samui (Pralarn Pier) hebben we de taxichauffeurs weer weten af te schudden en belanden we bij een resort dichtbij de Pier voor de lunch. Hierna vonden we een taxi die ons naar de laatste accommodatie Silver Beach Resort bracht. Het was duidelijk veel drukker in Koh Samui dan op Koh Phangan. Ons laatste plekje hadden we thuis al via booking.com gevonden: Crystal Beach; al viel dat niet mee gezien ons wensenlijstje (niet vanwege de luxe, wel voor wat betreft de (top)lokatie en de kamer(s)).

Het was megadruk bij het Silver Beach Resort. Het had even geregend dus veel strandgangers kwamen schuilen bij het restaurant. Ook Crystal Beach ligt aan een kleine prachtige baai met een paar accommodaties en ook hier komen toeristen naar toe voor een dag. Maar het verschil is dat deze baai nagenoeg aan de rondweg van het eiland gelegen is en dus super makkelijk te bereiken met een auto of scooter. Het zwembad en de tuin zijn wel lekker rustig en alleen voor de gasten van het resort toegankelijk. Onze kamers zijn perfect en liggen naast elkaar zoals van te voren was beloofd. Dit keer geen uitzicht op zee, maar uitzicht op de tuin vanwaar we de zee zien en binnen  30 stappen op het strand zijn. We vermaakten ons natuurlijk lekker aan het zwembad en Claudia en Fien hebben een uurtje een Thaise oliemassage genomen. Aan masseuses op Crystal Beach geen gebrek.

Aan het einde van de middag raakte het strand ook hier weer verlaten en zagen we nog beter hoe mooi het hier is. Nadat we ons hadden opgefrist, zijn we bij een naburig restaurantje aanbeland voor het eten, een spelletje spelen en het maken van plannen voor de volgende dag. Niek en ik gaan iig ons ook laten masseren!

-Arco-